Nouchi's nya hundbur!

Jag har letat efter en ny bilhundbur åt Nouchi ett bra tag nu. Den ihopfällbara utställningsburen kändes alldeles för klen + att den egentligen var liite för liten åt henne. Av en ren slump fick jag och min kille syn på en gammal hundbur i stål på en loppis. Till min stor lycka fick vi köpa den för 500kr! Jag har tittat på liknande burar, både nya och begagnade och de låg på ca 3.500-6.800kr så gissa om jag var glad! :D:D

Tyvärr har den stått utomhus ett bra tag så den var lite rostig och vissa av svetsfogarna hade släppt, men som tur är har min pojkvän en egen verkstad så det fixade han lätt med sin svets :) Den gamla träbottnen var alldeles rutten så vi ska bygga en ny. Samtidigt ska vi passa på att bygga en extra hög kant för att göra buren ca 10 cm högre så att Nouchi kan sitta upp ordentligt utan att behöva böja på nacken. Rosten ska vi försöka slipa bort så mycket som möjligt och sen ska vi lackera den med svart billack :) Tur att man har en kille som både kan svetsa och lackera! ;)

Här kommer lite bilder på hur buren såg ut när vi precis hade hämtat den, och efter att vi hade börjat slipa bort rosten på den :) Fortsättning följer......... :)


Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Vilket fynd! Tur att ni kan greja med den själva också. Själv är jag också på jakt efter gallergrindar samt lastgaller (lastgaller är svindyra till volvo v40!!!) till min bil. Ser du någon så hojta till;)!

Ha en mysig påsk!

2009-04-09 @ 08:08:26
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ja visst är det :) Jag var faktiskt hos en tjej i Törringeområdet som hade en JIA hundbur i aluminium som passade till en V40 till salu för 1800kr, men den var tyvärr alldeles för liten för Nouchi så jag tror nog den är för liten för Pelle också. Jättesynd för den var i jättefint skick :( Jajmensan jag ska hålla ögonen öppna efter något liknande till dig och Pelle :)

Tack detsamma!

2009-04-09 @ 08:22:36
URL: http://nouchi.blogg.se/
Postat av: Pamela

Skönt m en pojkvän som kan!! Den ser ju stor ut till henne :D vilket klipp! Glad påsk!

2009-04-09 @ 10:35:14
URL: http://briardkimba.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja det är den också, skulle nog kunna få plats med två briarder där ;) Tack detsamma! :)

2009-04-10 @ 11:13:13
URL: http://nouchi.blogg.se/
Postat av: jenny

Hej Camilla!

Vilken fin blogg du har startat! Kul att se din andra hund också. Vi såg ju dig på lite avstånd på tävlingen, det såg ju mycket bra ut! Grattis till 1:a priset! Typiskt att hon skall löpa nu då. Fördelen med att ha en kastrerad hane, man slipper allt sånt. Ha en riktigt fin påsk. Vi ses!

2009-04-10 @ 14:10:40
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com.
Postat av: Camilla

Hej Jenny! Tack så mycket, det är Pamelas förtjänst, hon är jätteduktig på att fixa bloggar :) Tack så jättemycket! Jag var jättenervös men som tur är så gick det ändå :) Jo visst är det, jag funderar också på att sterilisera Nouchi snart. Det hade varit så skönt att slippa löperiet :)



Tack detsamma,kram!

2009-04-11 @ 10:28:37
URL: http://nouchi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0