Klassträff & hundbett

Igår skulle jag på klassträff med min gamla gymnasieklass. Alla klasserna som gick ut 2004 från Svalövs Naturbruksgymnasium skulle träffas i Lund för en trevlig kväll tillsammans med både middag och nattklubb, och jag tyckte det skulle bli jättekul!
 
En timme innan jag skulle åka gick jag & Nouchi ut på en liten kissrunda men vi hann inte så långt längs 101:an innan en lös schäfer kom farande ut från sin trädgård och hoppade på oss! Jag försökte ställa mig emellan hundarna för att skydda Nouchi men schäfern nafsade hejvilt och det bar sig inte bättre än att mitt lår och min ena hand kom emellan. När matten till sist lyckades få tag i sin schäfer och dra bort honom så skyndade jag mig över till andra sidan vägen för att känna över Nouchi så hon inte hade blivit biten. Under tiden hörde jag hur schäferns ägare satte in sin hund i bilen, men jag tänkte att hon nog skulle komma bort till mig och höra hur det gick när hon väl fått in sin hund i bilen...men gissa om jag blev både chockad och arg när jag såg att hon körde sin väg utan att fråga hur det gick med mig och min hund..!!! Eftersom adrenalinet flödade och att jag var så fokuserad på att söka igenom Nouchis päls efter eventuella bitmärken så märkte jag inte att jag själv blödde både från handen och låret förens efter ett tag. Där stod jag ensam längs 101:an med blodet rinnandes från både handen och låret medans bilarna susade förbi och försökte fatta vad som hade hänt. Jag och Nouchi tog oss på darriga ben hemåt, och så fort vi kommit hem ringde jag min kille. Han kom direkt och tröstade mig medans jag tvättade min sår. Som tur var blev ju inte Nouchi skadad men jag var chockad och låret gjorde ordentligt ont så jag funderade på om jag skulle gå på klassträffen eller inte, men eftersom jag längtat så länge efter att få träffa alla så bestämde jag mig för att i alla fall vara med på middagen.

Jag har sett den här hunden tidigare på promenad med sin matte, hon håller den alltid hårt intill sig i kort koppel och varenda gång hon har sett mig & Nouchi komma så vänder hon direkt och går en annan väg så jag misstänkte sedan tidigare att den hunden troligtvis inte var så värst trevlig mot andra hundar, men att den skulle hoppa på oss oprovocerat hade jag inte en aning om! Nouchi är ju en tik och dessutom är hon ju igång och ska börja löpa så jag tyckte det var väldigt konstigt att han var såpass aggressiv mot oss som han trots allt var. Hon hade ju ändå hunden lös när hon skulle gå från trädgården till bilen, tänk om det istället varit ett barn som kommit gåendes där med sin hund...Även om schäfern inte var aggressiv mot mig utan "bara" min hund så kom ju jag emellan och fick ett av hans nafs. Tänk om det varit ett barn med sin valp/lilla hund som råkat gå där istället, lyft upp den i famnen för att rädda den och schäfern börjat nafsa efter hunden...det kunde ha slutat väldigt illa....

Min kille blev så upprörd över att den andra hundens ägare inte frågat mig hur det gick att han åkte direkt  hem till dem efter att han lämnat mig på tågstationen och berättade för kvinnans man vad som hänt. Han berättade att hans fru och hunden var på skogspromenad, men han blev förfärad över det som hänt och över att hon inte frågat mig hur det gick så han lovade att prata med sin fru när hon kommit hem. När jag kom hem igen så fick jag veta att hon hade kommit hem till oss på kvällen och frågat efter mig, och i förmiddags kom hon och pratade med mig och bad om ursäkt. Det kändes bra att hon bad om ursäkt, och jag hoppas verkligen hon förstod att hon inte kan ha den hunden lös mer...som sagt nästa gång hon "..bara ska ta hunden till bilen.." är det kanske ett litet barn med sin lilla hund som kommer gåendes där... 


Kommentarer
Postat av: Pamela

Ohh my god så arg man blir när man läser det!!! Stackars er o lille Nouchi att En gång till bli påhoppad. Hoppas allt e bra med er o att Nouchi inte fick några små skador :( Vissa människor borde inte ha hund om man inte kan kontrollera de. Hoppas du hade trevligt på din klassträff efter allt! Kram!

2009-05-24 @ 20:14:15
URL: http://briardkimba.blogg.se/
Postat av: jenny

Herregud!!! Tur att det inte blev värre! Har du tagit stelkrampspruta? Så hemskt att hon bara stack, bra gjort av din kille att sticka dit!! Hoppas hon inser att hon alltid måste ha sin hund kopplad nu!



En liknande händelse hände oss härom morgonen, en lös rottweiler kom springandes i full fart, skällandes o morrandes rakt mot oss (zorro var i koppel som vanligt). Jag blev skiträdd men samtidigt jättearg så jag skrek med min argaste mörkaste röst: du stannar där och passar dig jävligt noga!!! samtidigt som jag flaxade med armarna och tog ett par steg mot hunden. Hunden tvärstannade (som tur var, insåg sen att den ju kunde ha attackerat mig). Det mest idiotiska var att ägaren som kom gåendes en bit bakom inte direkt sprang fram och tog sin hund utan istället själv stannade och började kalla in hunden (vilket inte alls funkade)!!! Då skrek jag på ägaren; Du ser till att ta din jäkla hund omdelbart! Snacka om urladdning kl halv sex på morgonen : ) Men jag håller helt med Pamela, finns många som nog inte skulle ha hund. Som sagt... tur det inte blev värre! Kram på er!

2009-05-24 @ 20:44:33
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Anna & Pelle

HERREGUD!!!

2009-05-25 @ 10:13:34
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Anna & Pelle

Hrm, skulle ha skrivit lite mer i förra inlägget men blev så arg att jag råkade trycka på fel knapp... Man frågar ju alltid om den andre o dess hund är ok vare sig det blev närkontakt eller ej!!! Bra gjort att din kille att köra hem till dem, hoppas tanten fick sig en tankeställare.

Till Jenny: tycker du gjorde alldeles rätt, bättre att ställa sig ivägen och skrämmas allt man kan, än ställa sig bakom sin hund o dra i kopplet som många gör...

Hoppas du mår bättre Camilla!

Kramen från grannbyn

2009-05-25 @ 10:17:22
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Linda och Cookie

Men fy så otäckt! Tur att det inte blev än värre, men det var nog illa ändå juh! Det är så otäckt när sådant händer, och det minsta tanten kunde gjort var väl att kolla att allt gick bra??! Håller med föregående talare om att din kille gjorde helt rätt som åkte dit och snackade med dem. Hejja! Hoppas ni mår bra nu iaf. Kramar!

2009-05-25 @ 22:29:35
Postat av: Camilla

Tack så mycket för alla kommentarer! Vi mår bättre nu :) Som tur var tog det ju inte så hårt, det var mer ett nafs men det var rätt läskigt ändå när 45 kg arg schäferhane kommer springandes mot en..brr Men Nouchi klarade ju sig och det är det viktigaste :) Kram till er alla! :)

2009-05-27 @ 08:13:20
URL: http://nouchi.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Taaack! Det var verkligen jätteroligt!

Pamela och jag brukar träffas nere på brukshundklubben i Svedala på tisdagar om du är sugen på att träna!

Ha det gott i solen!

2009-06-09 @ 09:12:17
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0