Rallytävling i Eslöv

Hej!

Nu har jag äntligen fått tid att uppdatera om hur det gick på rallytävlingen i helgen. Det är inte klokt hur mycket tid och energi som går åt när man ska ta körkort. Var på 1,5 timme teori igår, körde 80 min i Trelleborgs rusningstrafik idag och ska på en 3 timmar lång föreläsning om riskerna med att kombinera bilkörning med alkohol/droger imorgon bitti *pust*. Känns lite onödigt med den föreläsningen, det är ju självklart att man inte gör sånt...vanligt common sense men tydligen så måste man och inte är det billigt heller, 600 spänn vill de ha för att berätta samma grejor som man fick höra på lektionen man var tvungen att ta för att få börja övningsköra (den gick på 1500 kr)


Hur gick tävlingen då? Jo trots regnigt väder och lerig bana så var Nouchi jätteduktig och lyckades få ihop 97 poäng av 100, och det räckte till en 3dje plats av 28 startande! Domare gav avdrag dels för att Nouchi knappt ville lägga sig (helt förståeligt med tanke på geggan) + att hon tyckte Nouchi satt som en liten räka runt mitt ben under hela banan :D men domaren var jättetrevlig och berättade att hon själv hade haft problem med att hennes egen hund också trängde vid fotgående, så hon gav mig lite tips på hur jag kunde träna bort det :)
Tyvärr glömde jag kameran hemma men det gjorde inte så mycket för det var så blött och geggigt att både hundar och förare var mer eller mindre täckta i lera. Typiskt nog kom inte den utlovade hundfotografen förens efter själva tävlingen, och då var man ju så lagom sugen på att få sin lerboll till briard fotad ;) Synd för det hade varit kul att få lite riktiga proffsbilder på Nouchi men det får bli en annan gång:)

Här kommer lite bilder på oss och på vår fina bil! Tusen tack Tobbe för allt jobb du lagt ner på rostlagning, motorbyte, lackering m.m på min pärla! :) Nu är det bara körkortet kvar ;)















Kommentarer
Postat av: Pamela

Men OJ!!! Grattis grattis!! Skitbra jobbat!!! :D Så duktiga ni är! :D Vad kul :D Klart att en briard inte vill lägga sig i lera det förstår vem som helst! :D Kraam!

2009-12-01 @ 22:29:15
URL: http://briardkimba.blogg.se/
Postat av: Anna o Pelle

Grattis grattis till poängen! Vad duktiga ni är! Ajja, något får ni ju va dåliga på =P!

Bilen ser ju jättefin ut också, ser framemot dagen då du kommer susande fram på vägarna! Att kunna ta sig överallt närsom helst är sån frihetskänsla! Håller tummarna!!!

2009-12-02 @ 21:12:59
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Linda och Cookie

Stort grattis! Ni är kanonduktiga juh! Kramar!

2009-12-03 @ 19:00:53
Postat av: Eva Th

Grattis - bra jobbat, fina rallylydnadspoäng, så mycket vet t o m jag!!

2009-12-09 @ 19:30:04
URL: http://www.biralevi.se
Postat av: Tobbe

Grattis!!Ni är jätteduktiga!!!Nästa gång så vinner ni säkert. Bra att du gillar bilen

, det var ett nöja att fixa den till dig. Slit den med hälsan..Kram Tobbe

2009-12-09 @ 22:39:22
Postat av: Pamela

Heej!

Ett stort grattis till körkortet! Det är en sån frihet att ha det! Det bästa som hänt i mitt liv efter Kimba ;)

Hennes mysdress köpte jag på Hööks :) Hon är nämligen nerrakad (men naken än hon brukar) så fryser hon mkt nu så jag fick införskaffa en sån! :)

Hur e det m lille Nouchi? :)

Kram

2010-02-05 @ 22:19:40
URL: http://briardkimba.blogg.se/
Postat av: Pamela

Så skönt att det inte bara var jag som tänkt så! Känns skönt o höra! Då e det kanske briarder som e lite värre =P för jag har sett o träffat X antal valpar men Ingen som Kimba, sen e det svårt o beskriva det för då säger alla att det e så valpar e, Kanske mer eller mindre =P

Hur går det för 2an för er del? :P Kram

2010-03-15 @ 09:40:32
URL: http://briardkimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0