Nyopererad

Äntligen har jag vågat ta beslutet jag velat fram och tillbaka med så länge, jag har låtit kastera Nouchi. 

Efter att ha vänt och vridit fördelar och nackdelar mot varandra kom jag fram till att det var det bästa. Innan har hon ju löpt med allt mellan 6 till 10 månaders mellanrum, och vid det sista löpet hon hade (i juni -09) så blev hon också rejält skendräktig. Det kändes som en tidsfråga innan livmoderinflammationen hade kommit som ett brev på posten.

Nu slipper hon allt sånt, och har jag riktig tur så kanske hennes beteende mot andra hundar förändras till det bättre. Jag tycker att hon blivit lite bättre redan, det är kanske som jag inbillar mig men man lever ju på hoppet ;)

I början på april ska vi börja träna så smått igen, det ska bli jättekul! Vi ses väl på klubben tjejer? ;)




Ps Stort tack till Trelleborgsveterinären som tog så fint hand om Nouchi och för att ni stod ut med tusen frågor från en orolig matte!




Kommentarer
Postat av: Anna o Pelle

Hej Camilla!

Svarade på min blogg men jag svarar här också, så kan du omöjligt missa det!

Du kan anmäla dig till lk2 kursen (gör det, gör det!!!) i Trelleborg. Tyvärr måste du lösa medlemskap i Trelleborg men det blir en lägre summa eftersom du redan är medlem i SBK.



Tycker du gjorde rätt som kastrerade Nouchi, livmoderinflammation är inte roligt (hade det på en gammal labbe tik för många år sen). Hoppas hon tillfrisknar snabbt!



Det är bara att höra av sig när du är sugen på att träna, Pamela börjar också pratat om att träna... =)!

2010-03-24 @ 10:32:48
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: jenny

Hej! Kul att du tittat in min nya blogg : D Hoppas på en snabb och bra återhämtning efter operationen!! Hoppas vi ses nu nån dag framåt våren!



Ha det fint/jenny

2010-03-25 @ 13:02:40
URL: http://www.mollanochmig.blogspot.com
Postat av: Pamela

Det känns så skönt när det är gjort att veta att nu kan livmodern inte klydda! Nu har man en vän som e frisk från det längelänge!

Jag e så oinspirerad av att träna lydnad o måste hitta nåt sätt att finna min inspiration så vi får ses snart!! Kram

2010-03-26 @ 09:30:58
URL: http://briardkimba.blogg.se/
Postat av: Pamela

Så bra att de ville efteranmäla dig! Då blir vi några stycken! Vi träffades i söndags o körde igenom skyltarna lite men då visste jag inte om att du också skulle vara med :( o vi ska träffas i morogn igen vid 11 men då kanske du jobbar, annars får du gärna komma! Du kan tyvärr inte åka m nån av oss, jag ska köra själv dit så dit hade funkat men hem så ska mamma ta Kimba m sig för jag ska vidare o träffa mitt projektarbete. Annars kan du bara kör inom mig så kör vi efter varann, om inte du kan samköra m Anna :) Kram

2010-04-13 @ 17:01:41
Postat av: Pamela

Så bra att de ville efteranmäla dig! Då blir vi några stycken! Vi träffades i söndags o körde igenom skyltarna lite men då visste jag inte om att du också skulle vara med :( o vi ska träffas i morogn igen vid 11 men då kanske du jobbar, annars får du gärna komma! Du kan tyvärr inte åka m nån av oss, jag ska köra själv dit så dit hade funkat men hem så ska mamma ta Kimba m sig för jag ska vidare o träffa mitt projektarbete. Annars kan du bara kör inom mig så kör vi efter varann, om inte du kan samköra m Anna :) Kram

2010-04-13 @ 17:02:17
URL: http://briardkimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0